Česká účast na finále SWS

Česká účast na finále SWS

Jak jistě víte, tak jsme 5.11. 2016 otevřeli naši motokárovou půjčovnu s tím, že to budeme dělat pro všechny nadšence, kterým v těle koluje krev namíchaná s benzínem. Bylo to na knap a trošku "punk" co se zázemí a tratě týče. Nicméně jsme se stali oficiální tratí šampionátu a mohli tak rozjet závodění na nejvyšší možné rentalové úrovni (dvoutakťáci se přestanou smát!) na světě. Okamžitě se nám začaly závody plnit, protože se v ČR nic podobného nejezdilo. Zbýval měsíc a půl do konce roku, což je v SWS i konec sezony. Splnili jsme základní limity pro postup jednoho týmu a jednoho jednotlivce (DDS Racing a Mario Banoczay) a naše malá zemička měla zajištěnou vlajku na finále 2017 v RKC karting v Paříži.

Tehdy jsme koukali jak péra z gauče, když jsme na finále dorazili a tušili jsme, že to bude těžký. Bylo. Mario se pral jako lev, urval nejlepší patnáctku na světě. DDS si odvezlo 13. místo. To nám dodalo optimismus, protože jsme věděli, že když se neztratíte na KartPlanet, tak se určitě neztratíte ani tam venku v tom velkém světě.

Letos jsme už tušili, co nás čeká a taky jsme se na to chystali celý rok 2017. Bylo víc času na závodění a tím pádem i nasbírat víc bodů než v roce 2016. Díky tomu jsme letos reprezentovali Českou republiku ve větším počtu. Na finále postoupily dva týmy (DDS Racing a DOMARK) a v jednotlivcích si vybojoval postup po tvrdé sezoně Mates Vrana. Kdyby nebyli jednotlivci tolik namačkaní, tak i tam by byla dvě želízka v ohni .

DDS Racing jsme se rozhodli na finále přejmenovat na KartPlanet Racing a reprezentovat tak i naši půjčovnu v maximální možné míře. Složení týmu bylo Petr DoležalTomas Denker a Tomáš Cagaš. Vzhledem k tomu, že jsme tušili drsnější konkurenci, než loni, tak jsme si stanovili cíl dokončit závod v první dvacítce. DOMARK vzhledem k bohaté základně jezdců nakonec zvolil složení Lukáš EnglickýLukáš Macko, Mario Banoczay a Tomáš Jůza. Kluci si vytyčili cíl vejít se do první třicítky.

Celý první den patřil závodům jednotlivců. Ať už to byly děti (9-12 let), junioři (12-15 let) nebo senioři ve sprint cupu (16 let +). Mates, který začal tehdy v roce 2016 závodit v KP v teplákách a mikině šel de facto hned do akce a čekalo ho zápolení na strojích Sodi RX250 (22 koní) proti dalším 79 národním šampionům a šampionkám. Jo, byl nervózní . Nicméně jen do doby, než vyjel na trať a začal dělat to, co umí nejlíp - závodit. Nejdříve to bylo proti času a následně i proti dalším protivníkům na trati. Konkurence byla až nesmyslně vyrovnaná. Byly momenty, kdy Matese od postupu do elitní skupiny dělily tisíciny sekundy (na trati, která má bez mála 1,2km). Nicméně solidními výsledky dvakrát zabodoval v druhé nejvyšší skupině a držel tak vysoko naděje na postup do finále, kde se utká ta magická nejrychlejší dvacítka světa.

Po prvním dni přenocoval na celkovém 27. místě a "Áčko" bylo na dosah ruky. Druhý den ho čekal jedna rozjížďka a stejně jako v každém jiném sportu - nový den znamená většinou míchání pořadím jako v shakeru. Přišla kvalifikace a Mates se dokázal kvalifikovat "pouze" do Cčka. Sen o top20 byl bohužel pryč. Každopádně Mates se nevzdal a hecnul se k tomu, aby urval alespoň to finálové "Bčko". To už se však na trať začaly stěhovat nejrychlejší vytrvalostní týmy světa.

I přes to, že se pozice v boxech losovaly na administrativní přejímce, podařilo se nám vylosovat boxy vedle sebe, což dost usnadnilo veškerou logistiku spojenou s vytrvalostním závodem (v zázemí se tvoří polovina výsledku, takže toto se nepodceňuje). Ani jsme se nestihli pořádně rozkoukat a kvalifikace byla v plném proudu. KartPlanet Racing zastoupil Petr Doležal - Klouczech a vybojoval v první kvalifikaci 18. pozici, což znamenalo postup do druhé části, kde se utkalo nejlepších 20 týmů a každý musel nasadit odlišného jezdce. V DOMARKU nebylo do zpěvu, protože Mariův stroj nestačil na ostatní a to znamenalo bohužel až 38. místo na startu. Administrativní chyba pořadatelů po první kvalifikaci odkázala KartPlanet Racing na finální 20. místo na startu a Tomáš Denker tak měl z kvalifikace jenom formu tréninku před závodem.

Zde je nutno podotknout, že zástupci Slovenska -Young & Wild dřeli co to šlo, a postavili se nakonec na 9. místo na startu. Vzhledem k tomu, že v první části kvalifikace bylo prvních 30 týmů seřazeno v jedné sekundě, šlo o famózní výsledek. Následně nás čekalo focení, večeře, ohňostroj a další věci spjaté s touto speciální akcí.

V KP Racing se rozhodlo, že startovat bude Tomáš Cagaš a DOMARK vsadil na to, že je ze dna vytáhne Lukáš Englický. V prvních kolech závodu se to potvrdilo jako velice dobré volby a kluci se tlačili kupředu co to šlo. Popisovat celý průběh závodu hodinu po hodině by trvalo opravdu dlouho. Zkrátíme to tedy na to, že oba týmy závod odjely bez větších chyb, jezdci nedávali na trati nikomu nic zadarmo a bojovali jak lvi. Po 12h tedy došlo na lámání chleba. Splnily týmy svoje cíle? Splnily  KartPlanet Racing odváží z finále 17. místo a DOMARK 28. pozici. Nasbírali jsme další obrovské porce zkušeností a další rok budeme opět o kus lepší a silnější.

No a co ten Mates se ptáte? Vešel se do "Bčka" a všichni jsme z toho měli obrovskou radost . Finální rozjížďka byla drsná a plná faulů. Mates se nevzdal, což jste mohli sledovat na streamu a rval se co to šlo. Nicméně sprinty jsou trochu i o tom "štěstíčku" a to nakonec trošku chybělo. Mates tak odváží velice pěknou 33. pozici na světě (kdo z vás to má přátelé  ).

Česká republika tak o sobě opět dala vědět a to nemálo. Bojovat s impérii z Itálie a Francie bude vždycky těžké, protože je tam mnohem větší základna jezdců, ale my se rozhodně nikdy nevzdáme. SWS tratě u nás přibývají a my z toho máme radost, protože to těm makarónům a žabožroutům opět pojedeme příští rok ukázat, že nejsme žádný ořezávátka! 

Díky moc všem fanouškům za podporu a když budete chtít vědět víc o tom, jak se do SWS zapojit a taky se tak zúčastnit takové akce, neváhejte se nás zeptat přímo na trati, kde jsme denně nebo tady na Facebooku.

A ti z vás co to dočetli až sem - získáváte zlatého bludišťáka 

Váš KP tým.

KartPlanet 20.6.2018, 19:00 581x


Čtěte také...

Dětské motokáry zrušeny!

Dětské motokáry zrušeny!

S okamžitou platností ukončujeme provoz dětských motokár. Ty putují za jinými majiteli a my si pro vás chystáme překvapení, které přijde místo nich v dohledné době....

 KartPlanet  4.9.2018, 23:00  1173x


U nás už se nemrzne!

U nás už se nemrzne!

Věděli jste, že už máme delší dobu v provozu moderní budovu s plně vybaveným barem? Podívejte se do sekce "O nás", kde najde vše potřebné i s fotkami budovy.

 KartPlanet  30.8.2018, 20:00  511x


Padl traťový rekord

Padl traťový rekord

Včera večer padl po více než půl roce traťový rekord ! Navíc, poprvé byla pokořena hranice 47 vteřin. Hodnota nového rekordu je 46,988 a držitelem je Mates Vrána. Kdo ho překoná?

 KartPlanet  21.4.2018, 12:57  1487x




99% doporučuje
@kartplanet.cz @kartplanet_cz @kartplanet.cz